Sčítání 2021

Online se sečetlo už 5 milionů lidí. Největší zájem je ve dnech volna a ve večerních hodinách

10. dubna 2021

Průměrně se každou hodinu do systému online sčítání zapíše 5,6 tisíc vyplněných formulářů. Celkově už Český statistický úřad obdržel 2,5 milionu formulářů, za posledních sedm dnů v průměru přes 135 tisíc denně. Nejmenší sečtenost lze sledovat na konci pracovního týdne, víkendy a svátky jsou naopak exponovanější.

„Sčítání má za sebou dva týdny a aktuálně jsme překonali hranici 2,5 milionu přijatých formulářů, elektronicky se tak sečetlo už zhruba 5 milionů osob,“ říká Marek Rojíček, předseda Českého statistického úřadu.

Zájem o elektronické sečtení se aktivuje s budíčkem kolem 7. hodiny ranní a vrcholí kolem 11. hodiny dopolední. Po obědě křivka sečtenosti lehce klesá, aby pak s koncem pracovní doby znovu stoupla. Největší zájem o sčítání je mezi 17. a 21. hodinou. Ještě před půlnocí formuláře vyplňují tisíce lidí, během noci už jich jsou jen desítky nebo nižší řády stovek.

„Většina lidí si zatím na sčítání vyčlenila čas během víkendů a velikonočních svátků. Hned první neděli po zahájení sčítání vyplnilo formulář přes půl milionu lidí, naopak dosud nejméně formulářů zaznamenalo sčítání v pátek 9. dubna,“ shrnula 1. místopředsedkyně ČSÚ Eva Krumpová.

„Nespornou výhodou online sčítání je, že se do něj můžete zapojit kdykoliv a odkudkoliv, kde je připojení k internetu. Formulář, dokud ho neodešlete, se dá také průběžně ukládat, takže se k němu můžete vracet a vyplnit ho třeba nadvakrát během reklam u večerního filmu,“ říká Robert Šanda, gestor Sčítání 2021. Průměrná doba vyplnění se pohybuje okolo 15 minut, v závislosti na počtu členů domácnosti.

Vývoj sečtenosti v průběhu týdne víceméně kopíruje i počet dotazů na tzv. chatbota virtuální poradny, který je dostupný jak na stránce scitani.gov.cz, tak přímo z formuláře. Na dotazy odpovídají i operátoři Kontaktního centra Sčítání 2021, kteří denně vyřeší v průměru 1 586 telefonátů, 975 e-mailů, 612 zpráv na sociálních sítích a 365 chatů. „V průběhu dne jsou čtyři hlavní momenty, kdy lidé volají nejčastěji: ráno, když přijdou do práce, během obědové pauzy, když se vrátí po práci domů a pak po večerních zprávách,“ sdílí své zkušenosti Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart, jež pro Sčítání 2021 zajišťuje službu kontaktního centra. To je veřejnosti k dispozici denně od 8.00 do 22.00 hodin na linkách 253 253 683 (běžná pevná linka) či 840 30 40 50 (zpoplatněná bílá linka), prostřednictvím e-mailu dotazy@scitani.cz nebo chatu ve virtuální poradně. Další informační servis je poskytován na sociálních sítích projektu Sčítání 2021.

 

 

 

Kontakt:
Jolana Voldánová
tisková mluvčí Sčítání 2021
+420 704 659 357
jolana.voldanova@scitani.cz